دومین هفته از برنامه فرهنگی «همه یونان یک فرهنگ است» که توسط وزارت فرهنگ یونان برگزار می‌شود، از 8 تا 14 ژوئیه 2024، سیزده برنامه جدید را به نمایش خواهد گذاشت.

جشنواره تابستانی "همه یونان یک فرهنگ است" در سال 2024

دومین هفته از برنامه فرهنگی «همه یونان یک فرهنگ است» که توسط وزارت فرهنگ یونان برگزار می‌شود، از 8 تا 14 ژوئیه 2024، سیزده برنامه جدید را به نمایش خواهد گذاشت. این برنامه‌ها در مکان‌های باستان‌شناسی، بناهای تاریخی و موزه‌های منحصر به فرد در شهرهای زانتی، ساموس، نمئا، سرس، تریکالا، آرتا، آکایا، نافپلیون و هالکیدیکی ارائه می‌شوند. این هفته شامل رویدادهای متنوعی از جمله موسیقی ویژه، نمایش‌های تئاتر، برنامه‌های هنری، اجراها و فعالیت‌های کودکان و نوجوانان است که همگی حول یک محور موضوعی مرکزی برای سال 2024 برنامه‌ریزی شده‌اند. تمامی این رویدادها به صورت رایگان توسط وزارت فرهنگ یونان ارائه می‌شوند.

این رویدادها به صورت رایگان توسط وزارت فرهنگ ارائه می‌شوند، و رزرو مکان‌ها برای رویدادهای ۱۵ تا ۲۸ ژوئیه از دوشنبه ۸ ژوئیه از طریق وبسایت جدید این برنامه امکان‌پذیر است: www.allofgreeceoneculture.gr.

برنامه هفته دوم شامل رویدادهای زیر است:

  • ۸ و ۹ ژوئیه: نمایش تئاتر «رناتو موردو: ساعت‌ها» به کارگردانی کریستوس لیکاس در سایت باستان‌شناسی آودیرا در زانتی.
  • ۹ و ۱۰ ژوئیه: اجرای "جزیره شگفتی‌ها" توسط گروه خلاق "آپارامیلس" در تئاتر باستانی ساموس (چوبی).
  • ۱۰ و ۱۱ ژوئیه: اجرای «رنمایش عصرانه» به کارگردانی دیمیتری میتیلینایو در حیاط موزه باستان‌شناسی نمئا.
  • ۱۱ و ۱۲ ژوئیه: نمایش موسیقی «سه محله و یک بازار» به کارگردانی ناتاشا چاکیریدو در مسجد زینجیرلی در سرس، و تولید تئاتری «من، مدئا» (Io son Medea) به کارگردانی جینا ثلیوری در مسجد عثمانی عثمان شاه (کورسوم) در تریکالا و نمایش «جهان بین ما» به کارگردانی پانتلیس دنتاکیس در کلیسای جنسیو تئوکوکوس (کلیسای قرمز) در بورگارلی آرتا.
  • ۱۲ و ۱۳ ژوئیه: نمایش موسیقی «مسیر اشک‌ها» به کارگردانی و موسیقی وایلوت لوئیز در تئاتر باستانی آیگیراس و نمایش «آخرین ساعت: ژیمناستیک» برای کودکان و نوجوانان به کارگردانی دانای لیوداکی در قلعه پالامیدی.
  • ۱۳ و ۱۴ ژوئیه: تولید «یک مرثیه روشن برای آنثولا استاتوپولو» به کارگردانی یانیس سولداتوس و افی ونیاکی در مجتمع متوخیاکی نیو فلاگیتا در هالکیدیکی، نمایش «کاراگیوزیس در سال ۳۱ قبل از میلاد در اسکندریه» به کارگردانی فوتینی پاپاچاتزی در اودئوم رومی نیکوپولیس در پرِوِزا، و نمایش / فعالیت برای کودکان و نوجوانان «سفر یک نت» در کنک پروذورموس در کاردیتسا.
  • ۱۴ و ۱۵ ژوئیه: اجرای موسیقی «فایجیتال» توسط جورجیوس آپرگیس و آلکسیس رتسی در قلعه ریو و نمایش تئاتری «پدربزرگ ونگانوئی: داستان واقعی رودخانه‌ای که انسان شد» به نویسندگی و کارگردانی آنثی فونداس در صومعه مقدس کیمیسِس تئوتوکوس تورنیکیو در گِروِنا.

ملاحظه:

برنامه «همه یونان یک فرهنگ است» یک ابتکار فرهنگی است که توسط وزارت فرهنگ یونان اجرا می‌شود. این برنامه با هدف ترویج و معرفی فرهنگ غنی یونان، شامل فعالیت‌ها و رویدادهای متنوع فرهنگی در سراسر کشور است. این رویدادها شامل نمایش‌های تئاتر، موسیقی، نمایشگاه‌های هنری، و فعالیت‌های آموزشی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان می‌شود. برنامه «همه یونان یک فرهنگ است» تلاش می‌کند تا مکان‌های باستان‌شناسی، بناهای تاریخی، موزه‌ها و دیگر مکان‌های فرهنگی یونان را به عنوان بسترهایی برای برگزاری این رویدادها معرفی کند. این رویدادها به صورت رایگان برای عموم برگزار می‌شوند و هدف از آنها ترویج فرهنگ، هنر و تاریخ یونان، و همچنین جذب گردشگران داخلی و خارجی است. هر ساله این برنامه حول محور موضوعی خاصی برگزار می‌شود و شامل رویدادهای جدید و منحصر به فردی است که در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود. برنامه‌های این رویداد معمولاً به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با موضوعات اجتماعی و فرهنگی معاصر مرتبط باشند و در عین حال میراث تاریخی و فرهنگی کشور را به نمایش بگذارند.

منبع: https://www.naftemporiki.gr/culture/ekdiloseis/1708167/oli-i-ellada-enas-politismos-dekatreis-nees-paragoges/

کد خبر 20504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =